
Nezaměstnanost v srpnu vzrostla
Úřad práce ČR evidoval k 31. 8. 2022 celkem 251 753 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 11 047 více než…
foto: Pixabay
09. 01. 2020 - 15:00
„Musím zdůraznit skutečnost, že daná linka je vedená přes území tří krajů, ne jen přes území Kraje Vysočina. Každopádně jak Jihočeský kraj, tak Jihomoravský kraj se nepodílí na financování ani části této linky vedené už na svých územích. Není možné to vnímat tak, že daná linka obsluhuje jen území Kraje Vysočina. Už při prvotních jednáních, která předcházela jednání o Veřejné dopravě Vysočiny, jsme avizovali, že nebude do budoucna možné linku udržet až do Brna,“ shrnuje hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek základní informace ze společných jednání.
Hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek vnímá potřebu obcí Vysočiny sídlících na hranicích s Jihomoravským krajem udržet přímé spojení především s Ivančicemi a Moravským Krumlovem. Jak uvedl starosta Dukovan Miroslav Křišťál, je prodloužení současné linky pro cestující klíčové do spádové nemocnice, ale i do škol nebo za volnočasovými aktivitami. Současně dané spojení využívalo nemalé množství obyvatel Jihomoravského kraje při cestě do Jaderné elektrárny Dukovany. Pokud bude s prodloužením linky 790621 Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou – Dukovany do Ivančic souhlasit Jihomoravský kraj, vedení Kraje Vysočina je připraveno po domluvě s dopravci danou změnu realizovat co nejdříve. Samozřejmě za předpokladu, že na výkonech linky 790621 v úseku hranice kraje – Ivančice se bude finančně podílet Jihomoravský kraj. Nově upravená linka 790690 Jemnice – Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou – Třebíč je ideálně koncipovaná jak pro spojení do Třebíče tak i v na případný přestup na žel. st. Třebíč na vlaky linky R11 anebo Krajem Vysočina objednávané spěšné vlaky do Brna, kdy jízdní doba je kratší než v případě původní linky Dačice – Jemnice- Moravské Budějovice – Jaroměřice nad Rokytnou – Hrotovice – Brno. Současně pro starosty v relaci Hrotovice – Dukovany – Rouchovany je přijatelný přestup v Moravském Krumlově při využití linek IDS JMK 441 a IDS JMK 442, které po území Kraje Vysočina financuje Kraj Vysočina. Kraj Vysočina i starostové z okrajové části Vysočiny budou nyní kontaktovat vedení Jihomoravského kraje s žádostí o povolení prodloužení linky 790621 do Ivančic současně za finančního podílu Jihomoravského kraje za výkony na území Jihomoravského kraje. Povolení Jihomoravského kraje je pro změnu jízdního řádu klíčové, protože pouze s povolením sousedního kraje může být linka provozována v režimu veřejné služby, tedy s dotacemi. „V následujících dnech se obrátím přímo na hejtmana Jihomoravského kraje Bohumila Šimka, věc je třeba řešit rychle, tak aby případná změna mohla být skutečně realizována v co nejkratším termínu,“ doplňuje Jiří Běhounek.
Systém veřejné dopravy na Vysočině nyní mění mnohaleté dopravní návyky. Vedení Kraje Vysočina musí při plánování v systému veřejné dopravy přistupovat k jednotlivým oblastem se stejným metrem a současně hledat kompromisní, tedy nejlepší řešení pro všechny strany. Není možné posilovat souběžnou dopravu a ještě ji financovat na území jiných krajů. Na jaře 2020 dojde ke spuštění jednotného přestupního tarifu a dispečinku veřejné dopravy tak, aby docházelo v případě mimořádností ke koordinaci veřejné dopravy.
Úřad práce ČR evidoval k 31. 8. 2022 celkem 251 753 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 11 047 více než…
Školní pomůcky, kroužky a další výdaje mohou být na začátku školního roku značným zásahem do…
Už 12 měsíců trvá výrazný růst inflace, který Česko nezažilo po desetiletí. Ten způsobuje, že 81 %…
Letní měsíce bývají na trhu práce rušným obdobím. Přicházejí na něj totiž tisíce absolventů…
Úřad práce ČR evidoval k 31. 7. 2022 celkem 240 706 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 9 397 více než v…
Ve školách zapojených do programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět v průběhu nedávno skončeného…